ЯК «РОЗБУДИТИ» ЖИТЕЛІВ ГРОМАД ДО ДІЙ НА КОРИСТЬ ЗДОРОВ’Я
Як «розбудити» жителів громад до дій на користь здоров’я
Черговий тренінг у Центрі знань з неінфекційних хвороб КП «Полтавський обласний центр громадського здоров’я ПОР» 18 квітня зібрав представників пілотних громад-учасниць україно-швейцарського проєкту «Діємо для здоров’я». Фахівці з Котельви, Диканьки, Козельщини, Лубен, Полтави навчалися комунікувати з питань здоров’я: визначати цільові аудиторії, формулювати ключові повідомлення для них, використовувати дієві канали комунікації та планувати заходи, спрямовані на зміну поведінки на користь здоров’я.
Кілька вражень про цей насичений інформацією і подіями день від учасників тренінгу:
«Ми дуже багато спілкувалися, вдячна за таку можливість обміну досвідом – не онлайн, як усі вже звикли за час війни чи коронавірусних обмежень. Живе спілкування – це так круто і так потрібно сьогодні»…
«Вразила статистика неінфекційних захворювань. Навіть не здогадувалася, що стільки людей в області та в Україні помирають через причини, яких можна було уникнути, вчасно змінивши спосіб життя».
«Мені «відкрилися очі» на багато складних речей, про які можна комунікувати легко і доступно».
«Навчилася визначати цільові аудиторії і формулювати для них ключові повідомлення – прості, зрозумілі та дієві. Про все, що дізналася на тренінгу, обов’язково розкажу колективу. У нас така традиція: кожен, хто пройшов цікаві й корисні навчання, ділиться з колегами новими знаннями».
«Умію ставити крапельниці, уколи діткам і ще багато чого за основним фахом. Але зараз навіть медику для роботи з дітьми, з громадою цього мало. Комунікаціям у громаді навчалася вперше. Це було круто!»
Координатор із питань комунікації зі зміни поведінки україно-швейцарського проєкту «Діємо для здоров’я» Марина Брага, основний спікер тренінгу, перезнайомила учасників. Завідувач Центру знань з НІЗ Володимир Голубєв розповів про неінфекційні захворювання, їх профілактику, фактори ризику виникнення, а також про роботу Центру знань.
Керівник КП «Полтавський обласний центр громадського здоров’я» Ніна Дурдикулиєва навела приклади співпраці з громадами області проєкту «Діємо для здоров’я», що реалізується з 2020 по 2024 рік, підсумувала результати минулого року та плани на майбутнє. Нових ідей та ініціатив чимало.
З Мариною Брагою вчилися проводити дослідження, щоб краще розуміти проблеми та болі визначеної цільової аудиторії, створювати якомога детальніший її портрет, аби всі заходи і методи впливу гарантували зміну поведінки на користь здоров’я. Об’єднані у групи, учасники тренінгу проводили опитування, щоб якомога глибше пізнати потреби і проблеми тих, на кого буде спрямована комунікація. Переглядали відео вдалих інформаційних кампаній, різних заходів у межах проєкту «Діємо для здоров’я» та обговорювали їх.
«Бажану соціальну поведінку, – каже тренер, – треба продавати так само, як будь-який товар. Соціальний маркетинг просуває не матеріальні речі, а соціальну вигоду. У нашому випадку – здорову поведінку. Але технологія – та ж сама».
За результатами опитувань у групах визначали кінцеву мету комунікації, складали портрет своєї аудиторії, формулювали найбільш влучні, прості й зрозумілі ключові повідомлення. Під час різних заходів, використовуючи різні інструменти, ці повідомлення в ході комунікаційної кампанії мають лунати звідусіль: від спікерів та експертів на брифінгах чи в інтерв’ю, з флаєрів і плакатів, відеороликів тощо. Щоб суть основної думки зрозумів та усвідомив кожен, на кого спрямована ця комунікація, і міг переказати рідним та знайомим. Тільки так можна залучити до дії на користь здоров’я максимальну кількість людей.
КП «Полтавський обласний центр громадського здоров’я ПОР»